Solease corporate identity
Sinds 2011 maakt Solease zonne-energie voor iedereen bereikbaar door de drie grootste struikelblokken weg te halen: kosten, rompslomp en risico. Met de installatie van zonnepanelen door Solease ben je goedkoper uit dan je momenteel aan elektriciteit betaald. Om een professionele doorbraak te realiseren kreeg Captain Graphics de eer om de huisstijl flink op te frissen, de website en presentatiemiddelen onder handen te nemen. Solease is een bedrijf in de publiek sector.
Allereerst werd er een marktanalyse gemaakt. Wie zijn de kopers of huurders van zonnepanelen, wat bied de concurrent – we blijven zakelijk – en waar zitten de knelpunten? Vervolgens een mood-board van waar de doorsnede van sfeer, kleur en identiteit werd bepaald. Tot slot volgde het onderzoek naar typografie, structuren en beeldtaal.
Werkzaamheden
- Bepaling en visualisatie van de doelgroep
- Omlijnen van de visuele kaders
- Ontwikkeling huisstijl (logo, typografie, kleur)
- Opzetten campagnevoorstellen
- Bepaling van de tone of voice (hoe spreek ik mijn publiek aan)
- Ontwerp huisstijldragers
- Opzet website
- Maken digitale huisstijl handboek
Heeft dit alles gewerkt? Na het winnen van de Climate-KIC venture competition in 2012 werkt Solease nu samen met NUON aan een milieuvriendelijke stroomvoorziening voor iedereen, en staat het bedrijf in de Gamechangerslijst van Management Team. Dat is natuurlijk lang niet allemaal te danken aan een solide bedrijfsuitstraling, maar dat procentje extra, kan net het verschil maken.
Concepts